Dag 1 (27/02/2025)
Dag 1: WEG IS WEG …!
Na een vlotte vlucht vanuit Brussel werden we, naar jaarlijkse gewoonte, verwelkomd door de vertrouwde gezichten van Kalifa en Karamon. Koffers op het dak en weg waren we. Maar waar was de weg? Een stuk weg was weg …
In de lodge werden we opgewacht met een broodje en een drankje.
Na een korte nachtrust trokken we richting Sifoe. Het viel ons op dat de toestand van het wegennet er niet op vooruit is gegaan, desalniettemin kwamen we veilig en zonder brokken aan in het ‘Education Center’. Er waren geen dozen te zien, waren ze weg?
Ze waren nog onderweg vanuit Kalifa’s compound.
We werken steeds efficiënter : alle dozen hadden een kleurcode gekregen voor verscheping, dus de dozenverdeling nam niet veel tijd in beslag.
Tijd om naar ons schooltje Hope te trekken. De schoolmuur werd volgens de afspraak verstevigd, verhoogd en geschilderd. Een kleuterkoor wachtte ons op met ‘Olé olé…’, een mooi moment. Het lerarenkorps en schoolpersoneel begroette ons in hun nieuwe uniform. Ook wij kregen een polo met logo.
‘s Namiddags hadden we een afspraak met Pah op zijn bioboerderij. Pah, de man die het voorbije jaar, met succes, de schooltuin van Hope onderhanden heeft genomen : bemesten, grond bewerken, aanplanten, oogsten, …. Hij zorgde zowel voor plantgoed alsook het motiveren van leerkrachten en kleuters. Een project dat hij het komende jaar nog verder zal laten groeien en bloeien.
Op de terugweg stelden we vast dat het aantal geboorte-emmers in het health-center van Sifoe goed is geslonken. De komende dagen zullen we de reserves goed kunnen aanvullen.
Onze dag zit er op. Het was een mooie en zinvolle dag. Tot morgen.








Fijn dit te lezen. De weg was wel een stukje weg, maar jullie zijn er weer!
De foto van de dozen is heel indrukwekkend.
Tof van die goed functionerende bioboerderij!
Boeiend om jullie te volgen….zo goed bezig.
Wauw zeg zoveel werk al verzet, wel tof allemaal dezelfde T-shirt. Wat zullen de mama’s blij zijn met al die spulletjes voor hun baby. Ik zie al uit naar de volgende dagen om jullie verhalen te lezen. Wat een topteam met een gouden hart.