12/02/2026
Woensdag 11 februari, de dag waar we al maanden op aan het wachten waren: ons vertrek naar Gambia!
Om 09.45 afspraak in Zaventem, door de file liepen de dames uit Bonheiden enige vertraging op. Het enthousiasme van deze bende van elf dit jaar op de luchthaven spatte er alvast van af. Een groep van elf denken jullie? Dit jaar wordt de harde kern van zeven versterkt met het jeugdig enthousiasme van Mirte, Oone, Aaron & Charlotte.
Al onze koffers ingecheckt en wij klaar voor een vlucht van zes uur richting Banjul. Op de vlucht kon de groep onderverdeeld worden in de filmkijkers, diegenen die nood hadden aan een dutje, de leesclub of de kletskousen. Aan jullie om te raden wie in welke categorie thuishoorde.😁
Om 17.20 landden we in Banjul, 1 uur tijdsverschil met Brussel. Op de luchthaven was het rustiger dan normaal, desalniettemin creëerden we onze eigen chaos doordat Aaron zijn koptelefoon op het vliegtuig had laten liggen. In de aankomsthal werden we opgewacht door Karamon & Ousman, het was weer een zeer blij weerzien.
Bij het buiten komen werden we gegroet door een warmte van 35 graden en de ondergaande zon 🌅 Vervolgens werden alle 16 koffers op het dak van ons busje gelegd. Onderweg kochten we onze eerste lekkere bananen en vervolgens maakten we een tussenstap bij Kalifa. Hier werden we warm onthaald met fruit en konden we ons geld wisselen. Nadien reden we door naar onze vaste stek Footstep Eco Lodge.
Nadat we ons geïnstalleerd hadden in onze huisjes, aten we nog een klein hapje en bespraken we onder een prachtige sterrenhemel de volgende dag. We eindigden de dag op tijd in ons bedje zodat we morgen allemaal fris zijn voor onze 1ste dag werken! Volgen jullie de komende dagen met ons mee? 💚








Alvast een goede en warme -in alle betekenissen- start! Blij jullie dankzij de blog weer te kunnen volgen!