Dag 2 (11/02/2024)
Dag 2: een dagje zonder Karamelleke, Karamo, our buddy, our friend. 🇬🇲💚
Vandaag stond er een dagje Nyofelleh op het programma. Daarvoor moesten we eerst alle boxen ophalen in het Education Centre. Vooraleer we naar het Health Centre konden, moesten we 40 boxen en 200 emmers in en op ons busje krijgen. Wie zegt dat Gambianen niet kunnen puzzelen, hebben het grondig mis. Er was zelfs nog plaats voor ons zessen, Kalifa en natuurlijk de chauffeur. We hadden nooit gedacht alle boxen nog bij te hebben na onze hobbelige, zanderige en lagetakkenhangende rit, maar onze chauffeur, Sirifoe, fixte het toch. Een applausje waard!
Bij aankomst ontmoetten we de nieuwe vroedvrouw en een hele delegatie van de community. In een mum van tijd vulden we, samen met hen, de 200 geboorte-emmers. Laat de vrouwen nu maar komen bevallen.
Enkele heerlijke appelsientjes later bevoorraadden we opnieuw de apotheek. Het was fijn om te zien dat het Health Centre goed onderhouden wordt. Ook deze keer werd de vroedvrouw gebriefd over de meegebrachte medicatie, de glucosemeter en hemoglobinemeter.
We hoorden over het probleem van de oude waterput, water dat zo nodig is voor de school, het Health Centre en de gemeenschap. De gesprekken over een mogelijke nieuwe waterput werden gestart.
Op de terugweg stopten we voor de verzorging van Sally’s brandwonde.
Op de planning voor morgen: Hope School ❤️
Op de planning voor morgen: Hope School ❤️








Mooie herinneringen komen boven bij het lezen van jullie avontuur en het zien van de mooie foto’s
Jullie doen dat geweldig ! De week gaat te kort zijn 😀
Liefs Nadia
Waw, mooi om te zien dat de apotheker terug aangevuld werd!
Wat een waardevol werk jullie daar verrichten!!!
Indrukwekkend, de nu weer gevulde medicijnrekken. Knap werk!
Het “volgepuzzelde” busje: ik zie het zo voor me. Ook een portie avontuur dus!
Go go go, ik volg met interesse van hieruit.
Jullie blijven toppers!🥰
Prachtig werk Annelies en collega’s ! Doe zo voort, jullie zullen heel veel betekenen voor de mensen daar. Ik hoop dat jullie voor de waterput een oplossing en voldoende steun kunnen vinden, we willen zeker een steentje bijdragen!
Ontroerend mooi wat jullie daar doen! Ga nu met mama Annelies op café! 😉