Een goede start van de nieuwe werkweek
Nadat we de directrice goedemorgen wensten, gingen we aan de slag in ‘grade 1‘. We stonden versteld van de structuur die er heerste in een klas van bijna 70 leerlingen. Voor eventjes zaten ze samen, voor de les wiskunde werden ze opgesplitst. De overige 36 leerlingen gingen aan de slag met tientallen en eenheden. Waar wij nog een spel aan koppelden.
Muziek is hier sterk aanwezig en wordt gebruikt als tussendoortje. We zongen met veel plezier mee met ‘If you happy en you know it’ en leerden de kinderen enkele nieuwe strofen.
Het verhaal van ‘miffy‘ werd hier ook gesmaakt. Het was een toffe, dankbare klasgroep met een topjuf.
Na de speeltijd trachtten we in Limans klas wat meer structuur te brengen. De boekentassen werden omhoog gehangen, potloden gerangschikt, verhalen omhoog gehangen, schriften geschreven en uitgedeeld.
De kleuters waren ontembaar vandaag. Meester Lamin bracht weinig rust in de drukke klas. De kleuters werden stil met een bewegingstussendoortje. Oef! Tijd om onze pas aangekochte en ingeschreven schriftjes (met voorbereidende schrijfoefeningen) uit te delen. De kleuters waren dolenthousiast met hun eigen schriftje en schrijfpotlood. Ze werkten geconcentreerd en gedreven. Weer een fijne ervaring.
Na school bespraken we nog wat praktische zaken: klasinrichting, uniformen en de planning voor de komende dagen met andere klasgroepen.
See you tomorrow!






