Vandaag zijn we onze dag gestart in de school van Sifoe. Deze keer lieten we de derde klassers proeven van het hoekenwerk.
- Ina en Annelies puzzelden met de tangrammen die we dinsdag besteld hadden bij de plaatselijke timmerman. Griet oefende de maaltafels met krijtleien en dobbelstenen (met dank aan Baert).
- Ingrid en Lieve dompelden de kinderen onder in een Engels taalbad met door haar gemaakte kaartjes.
- Karen en Sofie maakten vriendschapsbandjes. Na de pauze kwam hier voor de vijfde jaars nog een aardrijkskundeles bij met dank aan de geschonken atlassen en wereldbol. De vriendschapsbandjes gemaakt door de zesdeklassers van De Rank Wezemaal werden hier met een grote lach onthaald!
Tussendoor werden we nog weggeroepen voor een interview voor de nationale radio van West-Gambia. Ingrid kreeg de kans om te vertellen over ons GROOT hart voor Sifoe. Dit opgenomen interview verschijnt morgen in de krant. De krant wordt hier gebruikt om de broodjes te verpakken die de kinderen meebrengen naar school.
Na de middag ging het weer naar Nyofelleh, deze keer naar de Nursery and Primary school. De toestand was schrijnend… Geen woorden voor … We waren allemaal zeer aangedaan! Ondanks hun situatie werden we heel hartelijk verwelkomd door lachende gezichten en opgewekte, warme kinderen. Ook hier werd ons hoekenwerk op enthousiasme onthaald. Hun dankbaarheid uitten ze met een heerlijk maal.
___________________________________________________________________________________________












Mooie beelden in de klassen: actief aan de slag. Tof!
Zo knap wat jullie weer allemaal verwezenlijkt hebben!! En met een rugzak vol verhalen en herinneringen terug…